شِیکرِ بدنسازی

جمعه 14 شهريور 1399
14:33
مهسان معبودی

لیست وسایل مورد نیاز برای حضور در یک باشگاه بدنسازی

وسایلی که حتما باید در ساک ورزشی شما برای حضور در باشگاه وجود داشته باشد شامل یک کفش ورزشی مناسب، لباس (جوراب- لباس زیر- تاپ ورزشی- شلوار و شورت ورزشی- هد بند، اسلش)، حوله، قمقمه آب، زیر انداز (مت تمرینی)، و وسایل جانبی (گجت- اسپری بدن- هندز فری- و..) و تغذیه (میان وعده غذایی) است که قطعا به همه این وسایل نیاز خواهید داشت.

ساک ورزشی (Sports bag)

همه آنجه که باید وسایل باشگاهی ما در آن قرار گیرد ساک ورزشی است. کیف های ورزشی در ابعاد مختلف با رنگ بندی های متنوعی در بازارهای ورزشی یافت می شوند، اما انتخاب ما باید کیفی باشد که همه نیازهای ما را مرتغع کند. در این راستا ساک های ورزشی زیپ دار میتواند انتخاب مناسبی باشد. در هنگام خرید حتما باید به دسته ها، زیپ ها و جنس بکار رفته در ساخت، نوع دوخت و فضاهای تعبیه شده آن توجه داشت. انتخاب رنگ امری سلیقه ای است اما رنگی را انتخاب کنید که با پوشش داخل و خارج شما در باشگاه در تضاد نباشد.


لیست وسایل مورد نیاز برای حضور در یک باشگاه بدنسازی - ساک ورزشی (Sports bag)

کفش ورزشی (Sports shoes)

به جرأت می توان گفت کفش ورزشی مهمترین وسیله برای انجام یک فعالیت ورزشی است که باید انتخاب و خرید آن بدرستی صورت گیرد. خرید کفشی با ظاهر و اندازه مطلوب یک فاکتور قابل توجه برای یک ورزشکار است. حتما به این نکته واقف هستید که هر رشته ورزشی کفش مخصوص خود را دارد و بدنسازی نیز از این قائده مستثنی نیست.

شاخصه های یک کفش ورزشی خوب محافظت از پاها، راحتی و پتانسیل تحمل وزن بدن است که برای انتخاب و خرید آن بایستی هر دو لنگه کفش را امتحان نمود. کفشی مناسب است که ۵ تا ۱۲ میلیمتر از شصت پاها فضای خالی داشته باشد و از لایه میانی مقاومی در برابر کنترل حرکات برخوردار باشد.

نکته : برای افرادی دارای قوس کف پای غیر عادی هستند انتخاب کفش هایی با انعطاف پذیری بالا بسیار مناسب است. و افرادی که دارای قوس کف پای طبیعی هستند از کفش هایی استفاده کنند که کف آن از مقدار کمی برآمدگی (لژ) برخوردار باشد. هرگز از کفش های تنگ استفاده نکنید زیرا پای شما قلب دوم شما است و سلامت آن بسیار مهم است.


کفش ورزشی (Sports shoes)

لباس ورزشی (Sports Wear)

شاید هیچ چیزی مثل نا مرغوب بودن یک لباس ورزشی که باعث عرق سوز شدن و ملهتب شدن پوست شود شما را از ورزش کردن بیزار نکند. این گونه لباس ها حتی می توانند مانع اجرای صحیح حرکت تمرینی نیز شوند اما راهکار چیست ؟ انتخاب لباس ورزشی با کیفیت و مناسب.

در حال حاضر لباس های مرغوبی با قابلیت تنفس که در آنها فناوری Breathability لحاظ شده است تولید و روانه بازارهای ورزشی می شوند تا بر اثر تعریق حاصل از تمرین، ممانعتی از انجام ادامه فعالیت ورزشی در فرد ایجاد نشود و ورزشکار از تعریق کلافه نشود.

الیاف بکار رفته در این لباس ها به این گونه عمل می کنند که رطوبت را به خارج انتقال دهند و هوای تازه را به درون لباس انتقال دهند تا شدت تعریق در حین تمرین کاهش یابد. لباس های بی کیفت با افزایش دمای بیش از اندازه بدن روند انجام فعالیت ورزشی را با اختلال مواجه خواهند کرد تا جایی که ورزشکار را از انجام تمرین دل زده خواهد شد.

نکته مهم در خصوص یک لباس ورزشی به شکل ظاهری لباس مربوط می شود انتخاب رنگ مناسب و متناسب با فرم بدن به طور حتم در افزایش اعتماد بنفس و استیل ورزشی زیبا بی تاثیر نخواهد بود.

جوراب، لباس زیر، شلوار، تاپ و تی شرت، اسلش، کلاه با کیفیت و تمیز از جمله پوشاکی هستند که همواره باید در ساک ورزشی شما وجود داشته باشند تا پس از تمرین بتوانید از آنها استفاده کنید.


لباس ورزشی (Sports Wear)

حوله (Towel)

در هنگام انجام فعالیت ورزشی به طبع با افزایش دمای بدن عمل تعریق بروز خواهد کرد بنابراین داشتن یک حوله امری منطقی است. همچنین می توان در هنگام استفاده از تجهیزات باشگاه مثل دستگاههای ورزشی و یا مت ها حوله را بر روی آنها پهن کرد تا ماسئل ایمنی بهداشتی را نیز رعایت کرد، حتی می توان یک حوله جدا گانه برای استحمام پس از تمرین نیز همراه داشت.

حوله (Towel)

قمقمه آب (Water bottle)

با بروز تعریق حاصل از تمرین به طبع بدن با کمبود مایعات مواجه خواهد شد و به آب رسانی و یا مکمل های پروتئینی، کربوهیدرات و یا ویتامین نیاز خواهد یافت از این روی یک قمقمه و یا شیکر بدنسازی می تواند بسیار کارگشا باشد. همواره برای تجدید مایعات از دست رفته بدن در اثر تمرین این وسیله را همراه داشته باشد و از نوع آسان باز شو آن استفاده کنید این محصولات در برندهای متفاوت به وفور در بازهای ورزشی یافت می شوند، متناسب با نیاز خود حتما یکی همراه خود داشته باشید.


قمقمه آب (Water bottle)

تغذیه (میان وعده غذایی)

ورزش تنها در تهیه و تامین لوازم و تجهیزات جانبی تمرینی خلاصه نمی شود برای دستیابی به اهداف ورزشی پیروی از یک رژیم منظم غذایی البته با نظر یک متخصص تغذیه امری لازم است. پیشنهاد می کنیم از یک متخصص تغذیه برای حفظ سلامت جسمانی خود در خصوص مصرف مواد غذایی مملو از پروتئین، چربی های مفید و فیبر با هدف تامین انرژی بدن در خلال تمرینات بدنسازی مشاوره بگیرید.


تغذیه (میان وعده غذایی)

طناب ورزشی (Sport ropes)

طناب ابزاری بی نظیر در جهت گرم کردن بدن محسوب می شود و در عین حال از کالری سوزی بالایی برخوردار است و خود در زمره تمرینات هوازی قرار دارد. این ابزار بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه در رنگها و مدل های متنوع به وفور در بازارهای ورزشی یافت می شود. در صورتی که مایل به خرید این وسیله بودید طنابی را انتخاب کنید که متناسب با قد شما باشد به این روش که یک پای خود را در وسط طناب قرار داده و دسته ها را بالا بیاورید، اگر دسته ها تا امتداد قفسه سینه بالا آمدند، خرید آن طناب می تواند برای شما مناسب باشد.

طناب ورزشی (Sport ropes)

اکسسوری های ورزشی

دستکش، ساعت هوشمند (گجت)، هندزفری و ..از جمله تجهیزات جانبی هستند که می توانند در هنگام انجام تمرینات ورزشی به شما کمک کنند.

به طور مثال استفاده از دستکش می تواند در هنگام انجام تمرینات وزنه در باشگاه محافظت لازم از انگشتان و مچ دستها را به عمل آورد.

به کمک یک ساعت هوشمند می توانید مقدار کالری سوزانده شده، میزان ضربان نبض و گام های که بر روی تردمیل و یا سایر تچهیزات ورزشی برداشته اید و مقدار کالری مصرفی خود را کنترل کنید که این امر در بهبود و افزایش کیفیت تمرینی بسیار موثر است.

با استفاده از هندزفری و گوش دادن یه موسیقی های انرژی بخش میتوانید کیفیت تمرینی خود را افزایش داده و در حین انجام حرکات شاد و پر انرژی باشید.

اکسسوری های ورزشی

لوازم و تجهیزاتی که در یک باشگاه ایروبیک نیاز خواهید داشت

امروزه ایروبیک به عنوان ورزشی محبوب در میان جوامع بشری شناخته می شود و بسیاری از افراد خصوصا بانوان برای حفظ و بهبود سلامتی، انعطاف بدنی، و ساختن اندامی متناسب و زیبا در باشگاه ها و کلاس های مخصوص این ورزش حضور پیدا می کنند.

شاید شما هم جزوء افرادی باشید که می خواهید به تازگی در کلاس های این ورزش شرکت کنید از این رو بر آن شدیم تا پیرامون لوازم و تجهیزاتی که در ورزش ایروبیک به طور حتم به آنها نیاز خواهید داشت اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم تا به توانید با فراغ باز به تمرینات این ورزش مفید بپردازید.

زیرانداز یا مت تمرینی (Matt)

به همراه داشتن و استفاده از یک مت تمرینی در کلاس های ایروبیک در هنگام انجام حرکات کششی، شنا، و حرکات پهلوها و شکم می تواند به حفظ تعادل ورزشکار در هنگام انجام حرکات تمرینی کمک کند. سبکی و لطافت یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب و خرید مت محسوب می شود که باید به آنها توجه داشت. یک مت مناسب بایستی دارای حداقل ۵ سانتینتر قطر و مناسب با میزان قد ورزشکار انتخاب شود. این زیراندازها از جنس PVC، پلاستیک، و فوم ساخته شده و در بازارهای ورزشی به وفور یافت می شوند.


زیرانداز یا مت تمرینی (Matt)

دمبل ایروبیک (Aerobic dumbbells)

همان طور که می دانید دمبل ابزاری در جهت تقویت و پروش عضلات است و قدمتی هزاران ساله دارد. دمبل های ورزش ایروبیک با طراحی های خاص و مقدار وزن ثابت از ۲۵۰ الی ۵۰۰۰ گرم با روکشی از جنس پلاستیک به صورت جفت تولید و روانه بازارهای ورزشی می شوند.

در ورزش ایروبیک برای انجام برخی حرکات از وسیله استفاده می شود که معمولا در باشگاهی این ورزش در رک های مخصوص دمبل در اوزان مختلف وجود دارد. اما اگر مایل باشید تمرینات این ورزش را منزل و به صورت انفرادی انجام دهید، دمبل های را میتوانید به آسانی از فروشگاه های تخصصی ورزشی تهیه نمائید.


دمبل ایروبیک (Aerobic dumbbells)

توپ تعادلی (Gym ball)

این توپ که با نام توپ سوئیسی نیز شناخته می شود در ورزش ایروبیک برای انجام حرکات و تمرینات تعادلی، و بهبود انعطاف بدنی کاربرد دارد. جنس بکار رفته در ساخت این توپ ها در عین لطافت از مقاومت بالایی برخوردار است و به سختی دچار پارگی می شوند و تحمل وزنی برابر با ۱۵۰ کیلوگرم را دارا هستند..

باشگاههای ایروبیک مجهز به این توپ ها هستند اما اگر بخواهید برای انجام تمرینات در منزل این توپ ها را داشته باشید به راحتی می توانید از سایت های تخصصی فروش کالاهای ورزشی سفارش و تهیه نمائید.

توپ تعادلی (Gym ball)

استپ ایروبیک و مدیسین بال (توپ پزشکی) نیز در زمره وسایل و تجهیزات این ورزش قرار دارند که در تمرینات ایروبیک بدنسازی مورد استفاده قرار گرفته می شوند و نحوه اجرای حرکات با این وسایل توسط مربیان ورزش ایروبیک در کلاس های این ورزش آموزش داده می شود.

منبع: kalavarzesh.com


[ بازدید : 61 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله بدنسازی جی اس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]